idag och igår! måste läsas! *torsdag

hej hej,
här kommer lite fakta om igår:
igår fick vi börja klockan 9 på brandstationen, först fick vi se lite filmer om brand och sånt och sen skulle alla gå ut och prova släcka en brand med en brandsläckare och sen på en docka som brann och då skulle vi släcka den med en brandfilt.. hahah felicia gjorde dagens bästa! när hon skulle släcka en eld med brandsläckaren så fick hon ta en ny brandsläckare för den andra var slut.. sen när hon tog och skulle spruta så höll hon för långt in på slangen så hela slangen bara snurrade rund och vi alla började garva och felle också! hahah
sen när alla hade fått prova på det så skrattade brandmannen och sen frågade han felicia om hon hade tappat en nagel också. felicia ba: va? (kollade på sina naglar) jaha ojdå det har jag visst.
hahah för hon hade ju lös naglar som jag också hade! hahha
sen efter vi hade gjort det så skulle alla gå in i ett hus som dom brukade prova rök dykning med, vi gick in dit och sen började brandalarmet gå.. då visste vi vad vi skulle göra för vi hade ju gått igenom det när vi hade sett filmerna. så vi gick ut på balkongen och stängde in röken.. (det var bara lossas rök) och sen kom brandmännen med sirener och tog fram en stege som vi skulle klättra ner för. allt gick bra.
här är lite bilder från brandstationen!



dockan vi fick släcka elden på.



här var elden vi skulle släcka med brandsläckaren.



där var vi på balkongen och blev räddade av brandmännen


där var vi på balkongen



där var huset vi klättrade ner för.. hahah våran lärare var liv rädd i början!



älskar er på bilden! <3
där var vi i brandbilen.



här var felicia i sin fina brand hjälm! alla vi tjejor frågade om vi fick en och då fick vi det!

sen for vi till skolan och åt och sen hade vi idrott som var fotboll..
sen efter skolan så for jag ellen anna felicia freddan och amelia till mej och hade kul kul! <3
sen  for dom hem och på kvällen ringde felicia mej och frågade om jag ville följa med henne och hennes syrra och en kompis till hennes syrra och åka inlines! det ville jag, så jag åkte inlines med dom och jag och felles syrra hade inga bromsar så jag fick tp åka runt i cirklar för att få stopp på dom! vi åkte tp 7 elr 8 km det var kul det! <3
sen for jag hem och då ringde jag och felicia runt till massa folk och frågade om dom ville följa på leo´s dagen efter (idag). sen gick jag och la mej!

Idag:
idag har jag vart på leo´s lekland med freddan amelia felicia och anna, det var jätte kul och vi tp lekte och såntt, sen när jag kom hem så gick jag och la mej och sov för jag tror kanske jag börjar bli förkyld :( så nu ikv är det bara att sova mkt och dricka mkt te så jag inte blir förkyld!
jag har fått ett minus för att jag aldrig lägger upp bilder men jag orkar helt enkelt inte och kabeln som man  brukar ha för att lägga upp bilder är tp alltid ute och vandrar..
helgen blir kanske att spendera med frida och några av hennes kompisar! <3
puss <3


Kommentarer
Postat av: Louise

fin blogg du har sötisss! :) <333

2010-05-14 @ 08:48:12
URL: http://louiseristrom.blogg.se/
Postat av: Felicia :)

Inte va väll freddan med oss efter branddagen ;) hon åkte ju hem till erika! ;p<3

Haha måste få säga att det var en sjukt hemsk bild på mej dedär!

älska dej <3

2010-05-14 @ 21:22:01
URL: http://fellanbeellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0